Zaznacz stronę

Jakość kształcenia

Uczelniany System Doskonalenia Jakości Kształcenia – Uniwersytet Opolski

Uczelniany System Doskonalenia Jakości Kształcenia na Uniwersytecie Opolskim to zbiór wzajemnie powiązanych elementów związanych z całym procesem kształcenia studenta, mających wpływ na jego właściwy przebieg i wysoką jakość. Uczelniany System Doskonalenia Jakości Kształcenia obejmuje studentów wszystkich form     i poziomów studiów, doktorantów i słuchaczy wszelkiego rodzaju form kształcenia ustawicznego oraz pracowników Uniwersytetu Opolskiego. Podstawowym celem Uczelnianego Systemu Doskonalenia Jakości Kształcenia jest zapewnienie nauczania na najwyższym poziomie zgodnie z obowiązującymi założeniami Krajowych Ram Kwalifikacji. Cel ten jest osiągany poprzez zadania realizowane przez Uczelniany Zespół Doskonalenia Jakości Kształcenia powołany Zarządzeniem Rektora UO. System Doskonalenia Jakości Kształcenia w Uniwersytecie Opolskim jest opracowany zgodnie z europejskimi standardami i wskazówkami dotyczącymi wewnętrznego zapewnienia jakości     w instytucjach szkolnictwa wyższego. Uczelniany System Doskonalenia Jakości Kształcenia na Uniwersytecie Opolskim uwzględnia specyfikę wydziałów i innych jednostek ogólnouczelnianych prowadzących działalność dydaktyczną. Wydziały i jednostki ogólnouczelniane samodzielnie opracowują szczegółowe procedury, dopasowując je do specyfiki swego działania, jednakże z zachowaniem ogólnouczelnianych wytycznych w zakresie doskonalenia jakości kształcenia.

Osoby odpowiedzialne za funkcjonowanie Uczelnianego Systemu Doskonalenia Jakości Kształcenia UO:

Wykaz  Procedur Wewnętrznych:

W Centrum Edukacji Ustawicznej Uniwersytetu Opolskiego stosowane są ogólnouczelniane procedury, mające na celu doskonalenie jakości kształcenia. Należą do nich:

    • Ogólna procedura doskonalenia jakości kształcenia – oznaczenie procedur Pobierz SDJK-O-U1
    • Procedura tworzenia, modyfikowania kierunków studiów i specjalności Pobierz SDJK-O-U2
    • Procedura tworzenia studiów doktoranckich i projektowania programów studiów doktoranckich w UO Pobierz SDJK-O-U3
    • Procedura tworzenia studiów podyplomowych i kursów   Pobierz SDJK-O-U4
    • Procedura weryfikacji osiągania zakładanych efektów kształcenia oraz oceniania studentów, doktorantów
      i słuchaczy studiów podyplomowych – Procedura zawieszona na czas prac nad zmianą KRK na PRK   Pobierz SDJK -O-U5
    • Procedura oceny wewnętrznego systemu doskonalenia jakości kształcenia Pobierz SDJK-O-U6
    • Procedura monitorowania karier zawodowych absolwentów Pobierz SDJK-O-U7
    • Procedura oceny nauczyciela akademickiego dokonana przez studenta Pobierz SDJK-O-U8
    • Procedura oceny jakości kształcenia dokonana przez nauczyciela akademickiego Pobierz SDJK-O-U9
    • Procedura procesu dyplomowania Pobierz SDJK-O-U10
    • Procedura odbywania i dokumentowania praktyk studenckich Pobierz SDJK-O-U11
    • Procedura hospitacji zajęć Pobierz SDJK-O-U12
    • Procedura oceny jakości kształcenia dokonana przez absolwentów Uniwersytetu Opolskiego Pobierz SDJK-O-U13
    • Procedura określania i zaliczania różnic programowych Pobierz SDJK-O-U14
    • Procedura uznawalności w Uniwersytecie Opolskim efektów uczenia się uzyskanych poza edukacją formalną Pobierz SDJK-O-U15

Źródło: Jakość kształcenia – Uniwersytet Opolski

System jakości kształcenia - Centrum Edukacji Ustawicznej Uniwersytetu Opolskiego

W Centrum Edukacji Ustawicznej Uniwersytetu Opolskiego od roku akademickiego 2014/2015 wprowadza się zbiór zasad wewnętrznego systemu jakości kształcenia, które zostały opracowane na podstawie zarządzeń Ministra Szkolnictwa Wyższego oraz zarządzenia Rektora UO z dnia 17.11.2014 r.

Strategie doskonalenia jakości kształcenia w Centrum Edukacji Ustawicznej Uniwersytetu Opolskiego

Sprawozdania i raporty:

 Wyniki ankietyzacji

Wykaz  Procedur Wewnętrznych:

W Centrum Edukacji Ustawicznej Uniwersytetu Opolskiego stosowane są ogólnouczelniane procedury, mające na celu doskonalenie jakości kształcenia. Należą do nich:

    • Ogólna procedura doskonalenia jakości kształcenia – oznaczenie procedur Pobierz SDJK-O-U1
    • Procedura tworzenia, modyfikowania kierunków studiów i specjalności Pobierz SDJK-O-U2
    • Procedura tworzenia studiów doktoranckich i projektowania programów studiów doktoranckich w UO Pobierz SDJK-O-U3
    • Procedura tworzenia studiów podyplomowych i kursów   Pobierz SDJK-O-U4
    • Procedura weryfikacji osiągania zakładanych efektów kształcenia oraz oceniania studentów, doktorantów
      i słuchaczy studiów podyplomowych – Procedura zawieszona na czas prac nad zmianą KRK na PRK   Pobierz SDJK -O-U5
    • Procedura oceny wewnętrznego systemu doskonalenia jakości kształcenia Pobierz SDJK-O-U6
    • Procedura monitorowania karier zawodowych absolwentów Pobierz SDJK-O-U7
    • Procedura oceny nauczyciela akademickiego dokonana przez studenta Pobierz SDJK-O-U8
    • Procedura oceny jakości kształcenia dokonana przez nauczyciela akademickiego Pobierz SDJK-O-U9
    • Procedura procesu dyplomowania Pobierz SDJK-O-U10
    • Procedura odbywania i dokumentowania praktyk studenckich Pobierz SDJK-O-U11
    • Procedura hospitacji zajęć Pobierz SDJK-O-U12
    • Procedura oceny jakości kształcenia dokonana przez absolwentów Uniwersytetu Opolskiego Pobierz SDJK-O-U13
    • Procedura określania i zaliczania różnic programowych Pobierz SDJK-O-U14
    • Procedura uznawalności w Uniwersytecie Opolskim efektów uczenia się uzyskanych poza edukacją formalną Pobierz SDJK-O-U15

Programy kształcenia, plany studiów

Efekty kształcenia dla poszczególnych kierunków